Zarządzanie przyrządami pomiarowymi klienta

Przewiń

Czy organizacja terminowych wzorcowań sprawia Ci kłopot? Masz niezgodności na audytach? Braki kadrowe? Czujesz, że system zarządzania pomiarami nie jest skuteczny? Znamy Twoje problemy i mamy na nie sprawdzone rozwiązanie.

W drodze rozwoju i wdrażania aplikacji do zarządzania wyposażeniem pomiarowym oraz obserwacji jak złożonym i niejednokrotnie trudnym organizacyjnie przedsięwzięciem jest realizacja wzorcowania w laboratorium zewnętrznym, firma Metrica proponuje zupełnie nową formę współpracy pomiędzy klientem a laboratorium.

Proponujemy pracę na wspólnej platformie z dostępem przez przeglądarkę. Jak to działa?

Sercem systemu jest aplikacja do nadzorowania przyrządów pomiarowych i harmonogramu kalibracji. Trafiają do niej Twoje narzędzia
  • automatyczna informacja o nadchodzącym wzorcowaniu generowana przez aplikację wysyłana jest do zainteresowanych pracowników firmy klienta oraz laboratorium
  • między stronami uzgadniany jest termin i forma przekazania narzędzi
  • narzędzia dostarczane są do laboratorium i poddawane wzorcowaniu
  • zapisy z wzorcowania aktualizowane są przez personel laboratorium na bieżąco podczas realizacji usługi, dzięki czemu pracownicy Twojej firmy mają w bazie zawsze aktualne dane
  • do wykonanych działań dołączane są świadectwa wzorcowania w formie świadectw podpisanych elektronicznie
  • po zakończeniu usługi przyrządy odsyłane są wraz z papierowymi wersjami dokumentów

zarządzanie wyposażeniem pomiarowym klienta

Zalety proponowanego rozwiązania:

  • sprawna komunikacja pozwala na skuteczną organizację wzorcowania i skrócenie samego procesu
  • obie strony na bieżąco mają dostęp do aktualnych danych narzędzi
  • możliwa jest szybka reakcja i zastąpienie przyrządu niespełniającego wymagań
  • laboratorium ma możliwość sugerowania zmiany odstępów między wzorcowaniami
  • klient korzysta z wiedzy technicznej i porad laboratorium

Organizacja procesu wzorcowania zewnętrznego zostaje w tym przypadku podzielona pomiędzy laboratorium i klienta, co pozwala na jego usprawnienie i dopasowanie do potrzeb i wymagań. Częściowy outsourcing usługi pozwala na uwolnienie zasobów personalnych i czasowych, a także daje dostęp do wiedzy i doświadczenia laboratorium. Finalnie dzięki proponowanej usłudze łatwiejsza i skuteczniejsza jest realizacja celów jakościowych związanych z wyposażeniem pomiarowym takich jak:

  • ograniczenie ryzyka wykorzystania przyrządu niespełniającego wymagań
  • dopasowanie kosztów wzorcowania do rzeczywistych wymagań oraz stanu technicznego narzędzi
  • terminowa realizacja potwierdzenia metrologicznego.
Napisz do nas po więcej szczegółów